Am lucrat luni bune de-acasă – la început a fost de-a dreptul dificil și chiar bizar, însă, cu timpul, ne-am obișnuit atât de tare încât…parcă n-am mai vrea să ne întoarcem la birou. Acum, majoritatea companiilor și-au reluat activitatea on-site, însă cei mai mulți angajatori oferă posibilitatea să alegi dacă te întorci fizic la birou sau continui să WFH. Adică să work from home. Dacă (și tu) te regăsești în cea de-a doua categorie, ți-am pregătit un mini-ghid de sfaturi pentru amenajarea biroului de acasă.
Dacă ai decis să continui să lucrezi de acasă, trebuie să îți asumi această decizie printr-o serie de investiții. Și trebuie să începi cu biroul – biroul va deveni nu doar epicentrul camerei tale, ci și locul la care vei petrece multe ore pe zi – sperăm totuși că nu mai mult de 8. De aceea, investește într-un birou practic, funcțional, dar și la care să îți placă să te uiți – vei vedea că îți va maximiza productivitatea.
Următoarea investiție pe care trebuie să o faci este în scaunul de birou – credem că a venit vremea să îți schimbi scaunul vechi. Și când spunem „investiție”, vorbim serios: un scaun de birou este o investiție în sănătatea spatelui tău și în postura pe care o ai. Dacă ai dureri de spate de la birou, pune-le pe seama scaunului – unul premium va rezolva această problemă.
Odată ce decizi să muncești de acasă, impune-ți să îți setezi un spațiu clar pentru asta. Nu lucra într-o zi de la birou, într-o zi din pat și în următoarea la masa din bucătărie. Dacă faci asta, creierul tău nu se va deconecta niciodată de la starea „de muncă” – trebuie să îl înveți să asocieze munca cu un singur spațiu, și anume cu biroul, nicidecum cu patul sau canapeaua din living. Pssst: asigură-te că biroul e plasat la o sursă de lumină naturală.
Când te hotărăști să muncești de acasă, organizarea este pur și simplu pilonul tău de sprijin. Din extrem de multe puncte de vedere. În primul rând, ne referim la organizarea spațiului de lucru: asigură-te că ai toate hârtiile și gadgeturile la locul lor. Așa o să te asiguri și că tu ești la locul tău. Apoi, ia în calcul și organizarea eficientă a timpului și agendei tale: când lucrezi de acasă, ești în pericolul de a…lucra continuu. Asigură-te că nu lași asta să se întâmple.
În final, transformă-ți biroul în „your happy place”. Decorează-l cum îți place – dar nu prea încărcat – și asigură-te că pui și cel puțin o plantă în preajmă, pentru energie și revitalitate. Amenajarea biroului de acasă vine ca un joc în care regulile chiar nu există – trebuie să croiești totul după necesitățile tale, în funcție de ce te face pe tine eficient.